زیر باران

ﯾﺎ ﻣﻦ ﻻ ﯾﻨﺰل اﻟﻐﯿﺚ اﻻ ﻫﻮ...

زیر باران

ﯾﺎ ﻣﻦ ﻻ ﯾﻨﺰل اﻟﻐﯿﺚ اﻻ ﻫﻮ...

مشخصات بلاگ
زیر باران
پیام های کوتاه
  • ۱۷ فروردين ۹۲ , ۲۰:۴۹
    به تو
آخرین مطالب
  • ۹۲/۱۱/۲۵
    چ
  • ۹۲/۰۸/۱۹
    ح
پیوندها

گفتم ... گفتا

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۰۳ ب.ظ

پیامک زد:


أَمْ لِلْإِنسَانِ مَا تَمَنَّىٰ ﴿٢٤

آیا آدمی هرچه آرزو کند؛ بدست می آورد؟


گفتم:

سلام عزیزم

انگار خدا می خواست از زبان تو با کلام خودش باهام حرف بزنه...

گفت:

سلام

نمی دونم چرا حس کردم غوغایی که این آیه درذهنم به پا کرد رو باید به تو بگم!

گفتم:

سر سجاده ای که دلم نمی آمد جمعش کنم داشتم بر آرزویی پافشاری می کردم و دست به دامان واسطه ها می شدم، و به باور خودم توکل بر قدرت و تدبیر خدا...

این راهش نبود؛ بهتر بود حتی همون آرزو رو میسپردم به خودش...

گفت:

اتفاقا دو آیه بعد تأکید می کنه گاهی شفاعت فرشتگان هم جز به خواست الهی سودی نمی بخشد...

گفتم:

ان شااللله خدا یک دنیا آرزوی خوب برات داشته باشه...

عامل خیر بزرگی شدی!

گفت:

امیدوارم همین طور باشه

ولی خواستن از خدا که در هر حال وظیفه ست و آرام بخش!

گفتم:

درسته!

اما نه خواستن اونچه که خودمون می خوایم

حکما اون خواستنی حقه که اونچه خدا برامون میخواد رو بخوایم...


شما چی می گید؟

نظرات  (۳)

آنچه دل خواست نه آن شد

هر چه خدا خواست همان شد

منزل نو مبارک:)چقد خوبه اینجا...چی شده همه اثاث کشی کردن اینجا؟
میای طرح ولایت؟
پاسخ:
ممنون، سلامت باشی
خیلی خوبه ... این فقط ظاهرشه ... امکاناتی داره که کلی طول می کشه تا کار با همه ش رو یاد بگیری
اینقدر دست آدم بازه توی وبلاگ داری
تازه اگه زبان برنامه نویسی ش رو هم یاد بگیری نور علی نوره
فکر کنم فعلا همین دلایل برای چرای مهاجرت مهاجران بیان کافی باشه

سلام رفیق

عالم قوانین پیچیده ای داره...

آرزوها ، تلاش برای رسیدن به اونها، دعا، توکل، توسل، تقدیر، قسمت، حکمت، رسیدن ، نرسیدن،... مدت ها درگیر همین ها بودم.

حالا که کمی گذشته حس می کنم همه چیز ساده تر از اونه که فکر می کردم...

 

شاید یه جورایی باید وظیفه را انجام داد، دعا هم کرد ولی اصرار نداشت... و ص ب ر

 

فقط صبر....

 

 

 

یاعلی

پاسخ:
ممنون که اومدی
صبر .... شاید من اتوی این مورد کم اوردم....
و یک چیز دیگه
به این نتیجه رسیدم این موضوع تلنگری بوده که بفهمم هنوز رسم رضایت به رضای خدا را یاد نگرفتم آن طور که باید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی